23 Şubat 2012 Perşembe

Cornflakes ve Çikolatalı Kurabiye








Uzun zaman olmuş ,unutmuşum bu tarifi ,ta ki geçen hafta Nazife'min kahve davetinde görene kadar.Ellerine sağlık pek lezzetli olmuştu.Kahvenin yanında da çok güzel bir ikili oluyor.Hafta sonu Valonia Çikolata'nın güzel bir etkinliğine katıldım.Günün sonunda hediye olarak pul kuvertürler hediye ettiler .Bu kurabiye için bir - iki avuç kullandım.Valonia Çikolata'nın pul kuvertürlerini tavsiye ediyorum .Gerçekten kullanımı kolay ve lezzeti çok güzel.Kurabiyelerin çikolataya batırma kısmında Miniş'im bana çok yardımcı oldu.Geçelim bu güzel kurabiyenin tarifine ...






Cornflakes ve Çikolatalı Kurabiye



Malzemeler ;

. 200 gr.tereyağ veya yumuşak margarin (oda sıcaklığında)
. 1 su bardağı pudra şekeri
. 1 adet yumurta
. 400 gr.mısır nişastası (2 kutu )
. 1 paket vanilya
. 1 ,5 çay kaşığı kabartma tozu


üzerine ;
. sürme çikolata,
. kuvertür çikolata
. yeteri kadar cornflakes



Yapılışı ;

. Tereyağ ,şeker ve yumurtayı mikserle derin bir kapta çırpın.Nişasta ,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip iyice yoğurun.Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.Bu noktada biraz un ilave edebilirsiniz.

. Tepsiye yağlı kağıt serin.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp parmak şekli verin.Tepsiye aralıklı olarak yerleştirin ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında beyaz kalacak şekilde pişirin.Fırından çıkınca iyice soğumasını sağlayın.

. Sürme çikolata (nutella) ve bir miktar kuvertür çikolatayı benmari usulü eritin.Ayrı bir kapta cornflakesleri iyice ufalayın.Soğumuş olan kurabiyelerin bir ucunu önce çikolataya daha sonra cornflakese bulayın.Yağlı kağıt serili bir tepsiye koyup donmasını sağlayın.Geri kalan kurabiyelere de sırasıyla aynı işlemi uygulayın.Soğuyunca servis tabağına alın.


Afiyet olsun.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş kurbişler öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik cok nefis görünüyor .

mutfagabuyrun dedi ki...

çay içerkende kurabiyeleri görmek hiç iyi olmadı canım.harika olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...
:))

umutluhayat dedi ki...

çok nefis görünüyorşar.ellerine sağlık sedacım.bir tane alıyorum.

Unknown dedi ki...

mantar kurabiyenin değişik versiyonu sanki:)ellerine sağlık sevgiler

Saliha dedi ki...

değişik sunumlu olmuş,ben içine koyuyordum busekılde nefıs duruyor..ellerınıze saglık...

Öznur dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerine sağlık bende denedim süper oluyor gerçekten sevgiler.. Tarifkolik..

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor Sedacım ellerine sağlık

Ihlamurcum dedi ki...

Ben bunlara bayıldım, notumu alıp hemen yapacağım.Elinize sağlık.
www.ihlamurcum.com

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu keşfettim ve çok beğendim.
Kurabiyeleriniz çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık.
Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim.
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
Sevgiler...

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails