18 Ağustos 2014 Pazartesi

Jöleli İrmikli Tatlı











Dün sosyal medyada akşam için bu tarif blogta yayında olacak dedim ama sözümü tutamadım.Başta hava muhalefeti sonra bilgisayar engel oldu yazıyı yazmama.Halen yazlıkta olduğumuzdan burada ufacık bir rüzgar ve yağmur yağdığında elektrikler kesiliyor.Gökgürültülü fırtınalı bir gece geçirdiğimizden prenseslerimde çok korktu .Haliyle uyutmaktada zorlandım kızları.Kızlar n kadar direnselerde bir süre sonra yenik düştüler uykuya ancak bu seferde elektriklerin gelmesini bekledim.Elektrikler geldi ancak bilgisayarı bir türlü açamadım ta ki şu ana kadar.Şimdi küçük prenses mışıl mışıl uyurken tarifimi verip iyi haftalar diliyorum hepinize :)









Jöleli İrmikli Tatlı




Malzemeler ;

. 1 paket çilekli jöle
. 1 kase çilek
. 1 litre süt
. 1,5 su bardağı toz şeker
. 10 çorba kaşığı irmik
. 1 paket vanilya




Yapılışı ;

. Çilekleri yıkayıp süzün ve dörde bölün. Çilekli jöleyi üzerinde tarife göre hazırlayın ve içine çilekleri atın .Ben uzun dikdörtgen borcam kullandım sizde jöleyi dökmek istediğiniz kabı hafif sudan geçirip fazla suyunu akıtın ve meyveli jöleyi bu kaba dökün. Oda sıcaklığına gelmesi için bir kenarda bekletin.
Bu arada muhallebi için gerekli olan 1 litre süt ,şeker ve irmiği bir tencereye alın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin .Ocaktan almadan vanilyayı ekleyip iyice yedirin ve jölenin üzerine dikkatlice dökün. Oda sıcaklığına gelince iyice soğuması için buzdolabına kaldırın .4-5 saat kadar soğutun ve servis edeceğiniz tabağa ters çevirerek tatlıyı kalıptan dikkatlice çıkarın. Buzdolabında yarım saat kadar daha tuttuktan sonra servis edebilirsiniz.





Afiyet olsun.

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir sunum olmuş canım.sütlü tATLILARIDA ÇOK SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails