15 Eylül 2013 Pazar

Patates Kroket








En son girdiğim tarifin tarihine bakıyorumda epey geçmiş ve ben buarada epey bir iş çıkarmışım.Mesela yazlıktan İstanbul'a geldim.Yazlıktaki eşyaları ,mutfağı tamamen toparla,çocukların oyuncakları ,kremleri ,sabunları,ilaçları, topla topla topla ...
bitmiyor...Neyse topladım birde eve gelip tek tek yerleştirdim .Aslında bizi hem heyecanlandıran hemde yoğunluğumuzun diğer bir sebebi olan Miniş'in bu sene ilkokul 1.sınıfa başlıyor olması .İlk oryantasyon haftamızı başarılı birşekilde geride bıraktık.Esas sınavı yarın vereceğiz gibi gözüküyor.Malum büyük sınıflarla beraber olacaklar ,tam ders saati işleyecekler.Yeni başlayan ve tüm diğer öğrencilerimize başarılı bir yıl geçirmelerini diliyorum.
Neredeyse bütün çocuklar patatesi çok sever .Eğerki benim gibi sizde işlenmiş gıdalardan çocuklarınızı uzak tutan annelerdenseniz bu krokete bayılacak ve mutlaka deneyeceksiniz.İyi ve güzel bir hafta dilerim:)




Patates Kroket

Malzemeler ;

.5 adet patates (büyüklüklerine göre değişebilir)
.2 adet yumurta
.4 çorba kaşığı nişasta
.tuz ,karabiber ,pul biber ,kekik ,
.un , galeta unu (yeteri kadar)



Yapılışı ;

. Patatesleri haşlayın ve sıcakken rendeleyin.İçine bir adet yumurtanın sarısını,nişastayı ve tuzu koyup baharatlarla tatlandırın .Malzemelerin iyice karışmasını sağlayarak yoğurun.Soğuması için bekleyin.Geriye kalan yumurta akını ve bir yumurtayı çatalla iyice çırpın.Ayrı ayrı geniş bir tabağa galeta unu ve un koyun.Karışımdan parçalar koparıp elinizle şekillendirin önce una sonra çırpılmış yumurtaya ve en son galeta ununa bulayıp kroketleri hazırlayın.Kızgın sıvıyağda heryeri pişene kadar kızartın.Havlu kağıt üzerine alıp fazla olan yağını çektirin ve servis tabağına alın.Özellikle sıcakken tüketin, daha sonra çıtırlığı kayboluyor ve yumuşuyor.

Not;isterseniz minik sosisler kesip içine koyabilir,sosisli kroketler yapabilirsiniz.


Afiyet olsun.


3 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Minişe başarılar diliyorum ne kadar küçüktü hatırlıyorum şimdi abla oldu patates kroketleride herkes böyle yapamıyor şekilleri ile mükemmmel ellerine sağlık Sedacığım sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok lezzetli görünüyor.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bayılırım ki ben buna . Off çok canım çekti sedaa ne yaptın sen yaaaa

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails