27 Eylül 2012 Perşembe

Cevizli Kurabiye












O kadar ara vererek yazıyorum ki nereden nasıl başlayacağımı bilemez oluyorum.Bebişimize kavuşmaya az bir zaman var artık sadece geri sayım yapıyoruz.Haliyle çok çok ağırlaştım hareketlerimde.Öyle uzun vakitler geçiremiyorum mutfağımda.Kısa ama öz :) Minişin okula başlamısıyla ''beslenme çantası ve listesi'' bizim eve de girdi.Hergüne değişik bir hazırlık.Eve gelişi ise beni çok şaşırtıyor.Kapıdan içeri girmeden ayakkabılarını henüz çıkarıyorken ''karnım aç anne ''demeye başlıyor.Sürekli ama kısa zamanlı olmak üzere mutfaktayım yani...Beslenmeye ,öğlene ,akşama :) Bu tarif de beslenmemiz için hazırladığım kurbişlerden.Sabah tepside kurabiyeleri şekillerinden dolayı beğenmemişti ama bir bardak süt eşliğinde tadına bayıldı.Dedim ya , öyle uzun vakit ayakta kalamayınca kalıpla uğraştırmayacak bir kurabiye yapmak istedim .Siz de beslenme saatlerine veya çay saatlerine afiyetle yemek için mutlaka yapın.Nefis lezzeti var.










Cevizli Kurabiye


Malzemeler ;

. 2 çay bardağı toz şeker
. 1 çay bardağı sıvı yağ
. 1 çay bardağı yoğurt
. 6 çay bardağı un
. 1 adet yumurta
. 1 su bardağı çekilmiş ceviz
. 1 paket kabartma tozu



Yapılışı ;


. Unu yoğurma kabının içine koyun.Üzerine yoğurt ,sıvıyağ ve yumurtayı ekleyin.Hafifçe yoğurup toz şeker ve kabartma tozunu da ekleyip yoğurun.En son çekilmiş cevizi de ekleyip yumuşak bir hamur yapın.Hamurdan parçalar kopararak yuvarlaklar yapın.Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizin.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.



Afiyet olsun.


5 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar..

ilhan dedi ki...

Şeklin ne önemi va? Lezzetliyse sorun yok. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Sedam hayırlısıyla kucağına al inşallah bebeişini:)))Kurabiye nefis
ellerine sağlık öpüyorum...

Hayatın Tatları dedi ki...

çocuklar öyle işte ... görüntü önemli benimkilerde aynısı yaparlardı eminim. ellerinize sağlık :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Uzun zamandır tembellik edip yapacağım cevizli kurabiyeleri yapmalıyım:-)
ellerinize sağlık.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails