9 Ağustos 2011 Salı

Nohutlu Mantı Çorbası












Çok severek yaparım bu çorbayı.Minişin ''kuzen ablası'' bizdeydi geçtiğimiz hafta.Meğer pek severmiş bu çorbayı, bende iftara hazırladım bu lezzetli çorbayı.Mutlaka derin dondurucuda birer ikişer paket mantı saklarım, acil durumlar için ;)) ben mantıyı biraz fırınlayıp soğuttuktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup muhafaza ederim.Dolayısıyla çorbada hamurlaşma gibi bir sorunda yaşamıyorum ,tavsiye ederim ;)










Nohutlu Mantı Çorbası


. 2 kase mantı (pişirilmemiş)
. 1,5 su bardağı haşlanmış nohut
. 1,5 çorba kaşığı un
. 1,5 çorba kaşığı domates salçası
. 1 tatlı kaşığı biber salçası
. 2 çorba kaşığı tereyağ
. 1-1,5 litre su
. tuz ,
. üzerine nane




Yapılışı ;


. Yağı tencerede eritin ve unu koyup bir iki dakika kavurun.Salçaları ekleyip biraz daha kavurun.Soğuk olan suyu yavaş yavaş ekleyin ve tel çırpıcıyla hızlı hızlı karıştırın.(topaklanma olmasın) Su kaynayınca mantıları koyup tuz ekleyin.Mantılar biraz pişince nohutları ekleyip hepsini birlikte pişirin.Gerekli olursa su ekleyebilirsiniz.Servis yaparken üzerine nane serpin.


Afiyet olsun .

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Sedacım ben de miniş gibi çok severim bu çorbayı hele bir de tavuk suyuna olursa ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sedacığım ellerine sağlık bayıldım ve not aldım mantının içinde kıyma var değilmi...Minişe de afiyet bal şeker olsun yarasın...

Özgen dedi ki...

Bayıldım arkadaşım zaten kendisi ana yemek gibi ellerine sağlık çok hoşuma gitti yapmayı çok isterim sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.harika olmuş canım.gece gece canım istedi.ellerine sağlık.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

canım nasıl istedi bilemezsiniz:)
ellerinize sağlık Seda Hanım:))
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır yapmayı istediğim çorbalardan biri. Üstümdeki tembelliği atıp mantı açabilirsem hemen yapmayı planlıyorum :) Ellerinize sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

Biz küçükken annem çok yapardı. canım çekti bakkk şimdi.

BURÇİN dedi ki...

Seda'cim, cok lezzetli bir corba. Ama hazirda mantin yoksa, cok ugrastirir valla :)

Ellerine saglik cnm.

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails