9 Ekim 2010 Cumartesi

Hindistan Cevizli Damla Çikolatalı Kek
















Herkese günaydııııın ve iyi hafta sonları.Erkenden kalktım bugün ,çoook işim var çook.Akşam yemeğine misafirim var ve ben sabah çayını ocağa koymadan kabak tatlısını pişiriyorum :))Geçen hafta sonu için yapmıştım bu keki ve iki gün sürmedi bizim evdeki misafirliği ,hafif ve çoook lezzetli oldu.

Hindistan Cevizli Damla Çikolatalı Kek

Malzemeler ;
  • 5 adet yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su vardağına yakın sıvıyağ
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 4 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 4 çorba kaşığı damla çikolata
  • 3 su bardağı sade kekun

Yapılışı ;

  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları toz şekerle birlikte 4-5 dakika kadar çırpın.Sırasıyla süzme yoğurt ,sıvıyağ vanilyayı ve hindistan cevizini ekleyin.Elenmiş kekunu ekleyin ve mikserin devrini düşürüp karıştırın.En son üzerine damla çikolataları koyup kaşıkla 1-2 kere karıştırın.Yağlanmış unlanmış kek kalıbına hamuru döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.Kalıpta soğutun ve soğuduktan sonra servis tabağına ters çevirin.

Afiyet olsun.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Sana da günaydın ve mutlu haftasonları..Maşallah ne hamaratsın :) ben yataktan bile kalkmadım henüz kucağıma laptopu alıp azıcık gezeyim dedim ne var ne yok :) seni gördüm sabah sabah kabak tatlısı yaacakmışsın :)Tebrik ediyorum seni :) kekin de hakikaten çok güzel olmuş,kalıbın şekli de çok ciciymiş..Kolay gelsin sana:) sevgiler..

Şehnaz dedi ki...

nefis görünüyor tatlım.....ellerine sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

kek nefis görünüyor ellerine sağlık
süzme yoğurt yerine normal yoğurtta kullanılabilir mi?

umutluhayat dedi ki...

canım önceki yorumumda bir peoblem oldu sanırım.ellerine sağlık nefis görünüyor.

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

canım eline sağlık kek kalıbına bayıldım çok hoş şekli, nazar değmesin
sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

Sevgili İzgün ,süzme yoğurdu tercih etmemin sebebi daha az sulu olması,normal yoğurdun suyunu süzerek kullanırsan çok güzel olacağına eminim,
canlarım sizlerede teşekkür ederim güzel yorumlarınızdan dolayı :)

çeşnici Handan dedi ki...

Kekin görünümüne bayıldım çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

lezzet-i mekan dedi ki...

günaydın canım, kek de kadayıfda harika görünüyor, ellerine sağlık güzel bir pazar günü dilerim. sevgiler.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

kek de kalıp da çoook güzel:)))
elelrine sağlık canım
nefiss görünüyor
çok öptüm

Seçil dedi ki...

kekin görünümü şekli bi harika ellerinize sağlık..

www.yemekaski.com

Zehra Gürgen dedi ki...

Günaydın Sedacım
kek çok güzel görünüyor, kalıbından nasılda harika dökülmüş böyle?

ellerine sağlık canım

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Görüntünün güzelliği zaten herşeyi anlatıyor. Ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım sana şimdiden kolay gelsin. Döktürürsün eminim şanslı misafirler:) Bu kek kalıbına bayılıyorum:) Kekin çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık...

sarımutfak-hande dedi ki...

kek harika şekline bayıldım ellerine sağlık canım
mutlu haftalar
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

seda hanım,
hindistan cevizinin katıldığı her kek çok ama çok yumuşak dokulu oluyor ve çabuk tüktiliyor.. geçmiş tecrübelerimde bunu özellikle gördüm:))
nefis görünüyor kekiniz elleriniz dert görmesin..

Esma Ercengiz dedi ki...

Yine güzel bir kek.. yine harika bir görüntü..

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,ne zamandır blogları inceleyemiyordum..Tesadüfen kekini görünce hemen yorum yazmak istedim..

Kekin şahane görünüyor..Şekli ise tek kelimeyle muhteşem..Ellerine sağlık tatlım..


Minnoşumu neler yapıyor?Öpüyorum seni ve o'nu..)


Sevgiler..

Sayfalar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails